torsdag 21 november 2013

Surdegsbröd

I måndags fick jag en surdeg av min chef. Jag satte in den i kylen enligt instruktioner och dagen efter såg den död ut (inga bubblor). Jag tänkte att den säkert fryst i vårt kylskåp (som minst sagt inte håller jämn temperatur) och tänkte att den inte går att använda. Men idag när jag berättade om surdegen på jobbet sa min chef sa att en surdeg överlever mycket och att jag borde testa den. Sagt och gjort, ikväll testade jag att den funkade!

Här kommer receptet:
Jag hade i valnötter och aprikoser.

Jag använde nästan hela surdegen och matade resterna i burken med nytt mjöl och vatten, så nu hoppas jag på fler goda frallor framöver. För de blev verkligen supergoda :-)


Måste också visa den coola blomman jag fick som namnsdagsblomma häromdagen (Elisabeth)

Nu är det dags för te och macka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar